Muistilista

Tilausten tekeminen, aikataulu

Extranet-palvelussamme (avataan toukokuussa) voit sähköisesti tehdä kaikki tarvitsemanne tilaukset, minkä lisäksi näet ajan tasalla olevat tiedot jo tehdyistä tilauksista. Henkilökohtaiset tunnuksesi löydät sopimusvahvistuksesta.

Messuopas

Sähköinen messuopas julkaistaan tapahtuman nettisivuilla lähempänä tapahtumaa. 

Kutsut

Asiakaskutsuja kannattaa hyödyntää ennakkomarkkinoinnissa, niin asiakastilaisuuksissa kuin kohdemarkkinoinnissakin. Lähettämällä kutsuja varmistat, että juuri teidän asiakkaanne osaavat tulla paikalle ja tutustumaan osastoonne. Kutsun saajien tulee ennakkorekisteröityä Internetin kautta ja ennakkorekisteröityneistä henkilöistä saamanne rekisterin mukaan on helppo hoitaa jälkimarkkinointia.

Näyttelysopimukseen kuuluu 400 kpl asiakaskutsuja, mutta voit tilata niitä Extranetin kautta veloituksetta lisää (tilauskohta avataan myöhemmin). Voit tilata kutsut myös omalla painatuksella, jolloin painamme kutsuja-kenttään valmiiksi yrityksenne nimen tai logon sekä osastonumeron. Painatushinnat määräytyvät painettavan korttimäärän ja värin mukaan. Hinnat löydätte myöhemmin Extranet-palvelusta.

Lähetämme asiakaskutsut noin kuukautta ennen messuja. Samassa paketissa saat myös sopimukseen kuuluvan määrän veloituksettomia Ice-breaker illan kutsukortteja. Ne kelpaavat sisäänpääsyksi vain ko. iltana. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy näytteilleasettajakortilla.

Painettavien kutsujen lisäksi lähetämme sähköisen kutsun, jota voitte siis välittää asiakkaillenne sähköpostilla. Kutsu sisältää yrityskohtaisen ennakkorekisteröitymislinkin, jota klikkaamalla asiakkaanne automaattisesti valitsee yrityksenne kutsujaksi. Tarkemmat tiedot sähköisestä kutsusta lähetämme sähköpostilla.

Osaston suunnittelu ja rakentaminen

Jyväskylän Messujen oma näyttelytekninen osasto suunnittelee ja rakentaa profiilirakenteisia osastoja ”avaimet käteen” -periaatteella. Huolehdimme myös osastorakenteiden messujen aikaisesta huollosta. Lisätietoja osaston suunnittelusta ja rakentamisesta löydät näyttelyteknisen osastomme sivuilta.

Sähköt osastoilla

Sähköliittymät sisältävät osaston sähköistyksen, tarkastusmaksun ja sähkön kulutuksen.

Ulko-osastoilla käytetään korotettuja hintoja, hintatiedot löytyvät Extranetistä.

Näyttelyhalleista ja osastoilta katkaistaan sähköt yön ajaksi, joten mahdollisesti tarvittava yösähkö on tilattava erikseen.

Siivous

Osastosiivous sisältää:
– rakennusaikaisen siivouksen
– suojamuovien poiston osastojen matoilta
– lattioiden, tasojen, tuolien ja ovien siivouksen näyttelypäivän jälkeen
– roskakorien tyhjennyksen päivittäin ja soitosta tarvittaessa
– osastopaikan loppusiivouksen messujen päätyttyä, kun näyttelyesineet/rakenteet on purettu

Ulko-osastojen siivouksesta tulee pyytää erillinen tarjous.

Tietoliikenneliittymät

Paviljongissa on tarjolla monia mahdollisuuksia internet-yhteyteen:

Kiinteä liittymä Messu-osastoille esittelykäyttöön suosittelemme maksullista, kiinteää internet-liittymää, jonka toimivuuden voimme taata. Kiinteä liittymä on mahdollista jakaa esim. osaston omalla WLAN-verkolla.

WLAN-verkot Paviljongissa on käytössä kaksi WLAN-verkkoa asiakaskäyttöön: – PaviljonkiFree-verkko on käytettävissä auloissa ja siihen pystyy liittymään ilman tunnuksia – PaviljonkiPro-verkko on käytettävissä messuhalleissa ja kokoustiloissa. Verkon käyttäjätunnus ja salasana löytyvät Extranetistä. Verkot ovat käytettävissä veloituksetta. Verkon toimintakykyä tapahtumien aikaan emme pysty takaamaan. Jos internet-yhteyden vakaa toiminta on tärkeää, suosittelemme kiinteää liittymää osastolle.

3G ja 4G mobiiliverkot Kaikilla suurilla operaattoreilla on tarjolla 3G ja 4G verkot Paviljongin alueella jopa 300 M nopeudella. Näidenkään toimivuutta ja etenkin nopeustasoa emme pysty takamaan suurten messujen ja tapahtumien aikaan.

Näytteilleasettajien taukotilassa Klubissa käytössänne on koko messujen ajan veloituksetta tietokone, joka on yhteydessä Internetiin ja printteriin. Siellä voi käyttää myös kiinteää internet-yhteyttä omalla koneella.

Ravintolapalvelut

Paviljongin alueella on useita kahvilapisteitä sekä ravintoloita, joiden monipuolisesta tarjonnasta löytyy vatsantäytettä niin pieneen kuin isoonkin nälkään. Osastohenkilökunnan lounas- ja kahvilipukkeita ei tarvitse  tilata Extranetin kautta, vaan postitamme sinulle lokakuun aikana pdf-tiedoston, joka sisältää kaikki lipuketyypit suoraan Qr-koodattuna teidän yrityksen käyttöön. Lipukkeen Qr-koodi luetaan kassalla ja laskutus tulee messujen jälkeen käytettyjen lipukkeiden lukumäärän mukaan. Lipukkeiden antaminen on helppo ja mukava tapa osoittaa vieraanvaraisuutta myös yhteistyökumppaneita kohtaan.

Osastotarjoiluihin Paviljonki Ravintoloilla on monipuolinen, valmis valikoima, ja tarvittaessa suunnittelemme osastoille juuri toiveiden mukaisen tarjoilun. Hintoihimme sisältyvät tuotteiden toimitus osastolle sovittuun kellonaikaan, tarvittavat anniskelu- ja elintarvikelupamaksut sekä tarjoilu- ja kertakäyttöastiat. Tarjoiluille on mahdollista tilata myös posliini- tai lasiastiat. Myös osastotarjoilut teet helposti Extranetin kautta.

Jyväskylän Paviljongin alue on viranomaisten luvissa määritelty anniskelualueeksi. Paviljonki Ravintolat vastaa alueen anniskelusta ja siihen liittyvien lakien ja määräysten noudattamisesta ja valvonnasta.

Ice-breaker ilta tiistaina 20.11. klo 18-21

Kutsukaa iltaan omia päämiehiänne, yhteistyökumppaneitanne tai muita VIP-asiakkaitanne eli juuri ne henkilöt, joille haluatte tarjota parasta. Näytteilleasettajilla on tilaisuuteen vapaa pääsy (näytteilleasettajakortilla) ja toivotammekin teidät kaikki tervetulleiksi Wilhelm-auditorioon kutsuvierasillan avajaisosuuteen.

Voitte vapaasti järjestää omalla osastollanne tarjoilua, kysy vinkkejä ja pyydä tarjous juomista ja pikku purtavasta. Mikäli ette halua järjestää tarjoilua osastollanne, mutta haluatte kuitenkin huomioida vieraitanne, voitte käyttää Paviljonki Ravintoloiden drinkkilippuja vieraillenne jaettavaksi.

Lisätiedot ja tarjoilutilaukset tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Messuhuolinta

Tavaroita saa toimittaa ensimmäisestä virallisesta rakennuspäivästä lähtien, joka on la 17.11..

Toimitusosoite:

Postin kautta saapuvat lähetykset:
Jyväskylän Paviljonki / SmartFactory 2018
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 B
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset C1-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / SmartFactory 2018
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Lutakonaukio 12 / huolto-ovi C1
40100 JYVÄSKYLÄ

Tavarantoimitukset D-halliin:
Jyväskylän Paviljonki / SmartFactory 2018
Näytteilleasettaja / osastonumero
Näytteilleasettajan yhteyshenkilö / puhelinnumero
Uno Savolan katu 2 / huolto-ovi D2
40100 Jyväskylä

Lähetyksiin on merkittävä selvästi vastaanottaja sekä osastonumero.

Varmistakaa etukäteen, milloin tavarat tuodaan osastollenne. Mikäli ette voi itse olla niitä vastaanottamassa, voit tilata palvelun Suomen Messulogistiikalta (Erkki Koski, puh. 040 546 9555, erkki.koski(at)smlog.fi). Heiltä voitte tilata myös muut messulogistiikkaan liittyvät palvelut (esim. varastoinnin ja trukkipalvelut) tai vaikka koko logistiikkakoordinoinnin.

Yhteyshenkilöt

Myyntijohtaja 
Raimo Pylvänäinen, puh. 050 468 3742,
raimo.pylvanainen(at)jklmessut.fi.

Myyntipäällikkö
Mia Kalajanniska, puh. 050 452 3865,
mia.kalajanniska@jklmessut.fi.

Myyntisihteeri
Tiina Lampinen, puh. 050 462 2944,
tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Näyttelytekniikka
projektineuvottelija Henri Viitaharju, puh. 050 468 3742,
henri.viitaharju(at)jklmessut.fi.

Ohjelma

Teillä on mahdollisuus järjestää messupäivien aikana omia veloituksettomia tietoiskuja / tuote-esittelyjä messualueelle rakennettavassa tietoiskutilassa. Näin tavoitatte kerralla suuremman yleisön. Yhden tietoiskun kesto on 20 minuuttia, lopusta viimeiset 10 min. seuraavan puhujan valmistutumista. Ajat varataan ilmoittautumisjärjestyksessä.  Tietoiskut julkaistaan messuohjelmassa nettisivuillamme.

Omat asiakastilaisuudet: juhlat, kokoukset tai vaikka tuotelanseeraukset onnistuvat meillä helposti. Paviljongissa on useita luentosaleja, kokous- ja ryhmätyötiloja 10-100 henkilölle sekä erikoisuutena ainutlaatuinen ja muuntuva 1200 hengen auditorio. Tarjoilut onnistuvat sekä varattuun tilaan että pääravintolaamme, pienistä kokouskahvituksista isoihin illallisiin.

Tilaesittelystä löydätte tietoja tiloistamme, ja talon koko henkilökunta auttaa mielellään tilaisuuksienne suunnittelussa ja toteutuksessa.

Varaukset: myyntisihteeri Tiina Lampinen, puh. 014 334 0031, tiina.lampinen(at)jklmessut.fi.

Sähköinen markkinointi

Yrityksenne omat nettisivut on oivallinen paikka kertoa asiakkaillenne osallistumisestanne Smart Farctory 2018 –messuille. Teidän kannattaakin rakentaa sieltä linkki osoitteeseen www.smart-farctory.fi, josta kiinnostuneet saavat lisätietoja tapahtumasta. Media-välilehdeltä löytyy tapahtuman ladattavia logoja ja bannereita, joita voi käyttää niin nettisivuilla kuin muussakin markkinoinnissa. Voitte käyttää logoja esimerkiksi sähköpostin allekirjoituksissa kertomassa, että olette mukana tapahtumassa.

Tiedotus

Voitte toimittaa medialle tarkoitetut tiedotteenne meille etukäteen (tiina.lampinen(at)jklmessut.fi), lisäämme ne nettisivuillemme median edustajien ladattaviksi.

Messujen aikana toivomme teidän toimittavan omat tiedotteet Lutakonaukion aulan infopisteeseen tai suoraan lehdistötilaan (Klubi) niitä varten varatulle hyllylle.

Tunnistekortit (näytteilleasettaja- ja rakentaja-/purkajakortit)

Näytteilleasettajakortit toimivat kulkulupana koko tapahtuman ajan, ensimmäisestä rakennuspäivästä viimeiseen purkupäivään. Rakentaja-/purkajakortit on tarkoitettu lähinnä ulkopuolisille rakentajille ja ne oikeuttavat liikkumiseen alueella vain rakennus- ja purkuaikoina.

Sekä näytteilleasettaja- että rakentaja-/purkajakortit tulee tulostaa itse (Extranetistä ja alta löytyvät tilauslinkit molemmille korttityypeille). Palvelussa täytetään henkilön nimi, (titteli), yritys sekä sähköpostiosoite, johon vahvistusviesti ja korttituloste halutaan lähetettäväksi. Tunnistekortti tulostetaan itse ja se tulee muistaa ottaa mukaan!

Jokainen kortin tarvitsija voi joko itse tulostaa korttinsa tai yksi henkilö voi huolehtia kaikkien kortit.

Lisäämme korttilinkit tähän myöhemmin.

Tapaamisaikojen sopiminen, MessuTreffit-palvelu

Nyt jokaisella näytteilleasettajaksi rekisteröityneellä on mahdollisuus ilmoittaa kävijärekisteröitymispalveluun tapaamisaikoja, jolloin hän on valmis ottamaan vieraita vastaa osastolla. Rekisteröitymisen jälkeen henkilölle tulee ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen viesti, jossa on linkki omiin tietoihin.

Linkistä avautuvan sivun alalaidassa on linkki tapaamisaikojen syöttöön. Aikojen syöttöön on rakennettu apuohjelma, jolla voi muodostaa päivittäin eri pituisia tapaamisaikoja. Muodostetuista ajoista valitaan itselle sopivat ja vahvistetaan valinnat ”tallenna” -painikkeella.

Kävijät voivat rekisteröinnin yhteydessä tai rekisteröitymisen jälkeen hakea näytteilleasettajatiedoista mieleisiään yrityksiä. Yrityksen alta löytyvät sitten näytteilleasettajaksi rekisteröityneiden antamat tapaamisajat. Kävijä ehdottaa tapaamista tarjolla oleviin aikoihin. Ehdotuksesta lähtee sähköposti näytteilleasettajalle, joka voi joko hyväksyä tai jättää vahvistamatta tapaamisehdotuksen. Hyväksytystä ehdotuksesta tulee vahvistus molemmille osapuolille sekä mahdollisuus lisätä aika omaan henkilökohtaiseen kalenteriin.

Jos yrityksen näytteilleasettajat eivät ole avanneet yhtään tapaamisaikaa tai kaikki tapaamisajat on varattu, voi kävijä lähettää yhteydenottopyynnön, joka lähetään näyttelysopimuksen yhteyshenkilön sähköpostiin.

Pysäköinti

Rakentamis- ja purkuaikana tarjoamme veloituksettoman pysäköinnin alueella P3 (paikkoja on kuitenkin rajoitetusti). Rakentamis-/purkuajan pysäköintikortit saatte päiväkohtaisesti alueen valvojilta näytteilleasettaja- tai rakentajakorttia näyttämällä, emme lähetä pysäköintikortteja etukäteen. Paviljongin pysäköintialueet ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan alaisia, joten pysäköintikortti on laitettava selvästi näkyviin auton tuulilasiin rakennus- ja purkuaikoina.

Messuaikana pysäköinti on maksullista kaikilla alueilla. Pysäköinti maksaa joko 1 € / h tai 12 € / vrk, ja se maksetaan suoraan automaatteihin tai alueen valvojille.

Langattomat mikrofonit

Langattoman telelaitteen, esim. langattoman mikrofonin tai radiolähettimen käyttöön vaaditaan aina lupa tuotantopäällikkö Kimmo Kemppaiselta (kimo.kemppainen(at)jklpaviljonki.fi). Lupa on pyydettävä viimeistään 2 viikkoa ennen tapahtumaa. Langattoman telelaitteen käyttäjällä on oltava mukanaan Viestintäviraston myöntämä lupa laitteen käytölle.

Kiinnittäminen

Hallien seiniin on kaikenlainen kiinnittäminen kielletty.

Hallien lattiaan voi kiinnittää vain sellaisella teipillä, joka irtoaa lattiasta jälkiä jättämättä. Kiinnityksiin suosittelemme Eurocel 704- tai ominaisuuksiltaan vastaavaa teippiä. Eurocel 704 -teippiä voi etukäteen tilata Jyväskylän Messut Oy:n näyttelytekniikalta tai ostaa Paviljongin messutoimistosta hintaan 17 € + ALV / rulla (50 mm / 50 m). Mikäli kiinnittämisessä käytetään teippejä, joiden poistaminen rikkoo lattian maalipinnan tai jättää jälkiä, veloitamme korjaus- / siivouskulut näytteilleasettajalta tai osaston rakentajalta.

Seinäelementtien maalaaminen ja niihin liimaaminen on kielletty. Runkoprofiileihin voi kiinnittää somistusmateriaaleja ripustamalla. Seinälevyihin voi kiinnittää somistus-materiaaleja toimivilla tarroilla, esim. Pro Contact tai Powertrips sekä huopapintaisiin seinälevyihin myös somistusneuloilla. Silikonitarroja voi ostaa messutoimistosta.

Näytteilleasettajan on itse poistettava kiinnitetyt materiaalit elementeistä ennen osaston purkamista. Näytteilleasettaja tai osaston rakentaja vastaa myös omien lattiateippien poistosta.

Jätehuolto

Alihankkijamme noutaa veloituksetta osastojen rakentamisesta syntyvät normaalit rakennus- ja purkujätteet, pakkausmateriaalin yms. kierrätykseen. Erikoisosastojen (esim. puurakenteiset osastot) jätehuollosta annamme erillisen tarjouksen.

Tapahtuma-aikana hoidamme jätteiden noudon, mikäli olet tilannut osastosiivouksen. Jos osastosiivousta ei ole tilattu ja teille on kertynyt poisvietävää roskaa, tulee roskat toimittaa itse halleissa sijaitseviin jäteastioihin ja huolehtia lajittelusta – pyydämme seuraamaan jäteastioissa olevia opasteita. Halleissa on energiajätteen lisäksi astiat myös kaatopaikkajätteelle sekä keräyspaperille ja -pahville.

Ulkona oleviin keräyspisteisiin ei tule viedä mitään roskia.

Tilaa sähköinen uutiskirjeemme!

Lähetämme sinulle 2-3 kertaa vuodessa sähköpostia Smart Farctory-messujen ajankohtaisista asioista. Voit milloin tahansa halutessasi perua uutiskirjeen tilauksen.

Tilaa uutiskirje